USLUGE AUTO SERVISA - REGLAŽA TRAPA I CENTRIRANJE
REGLAŽA TRAPA
Reglaža (centriranje) trapa na vašem vozilu je neophodna kako zbog vaše sigurnosti, sigurnosti drugih učesnika u saobraćaju, udobnosti tokom vožnje, tako i zbog vaših pneumatika. Podešavanjem trapa na fabričke mere se postiže stabilnost i racionalna potrošnja pneumatika i goriva.
Reglažom, odnosno centriranjem trapa osiguravamo da točkovi uvek i pravilno budu u kontaktu sa podlogom. Ovo direktno utiče na držanje vozila na putu, upravljanje i na udobnost u vožnji. Reglaža trapa je bazirana na geometrijskoj voznoj osi vozila. Sastoji se od podešavanja uglova točkova tako da su oni normalni na podlogu i medjusobno paralelni.
Prilikom reglaže trapa koristimo Hofmann uređaje najnovije generacije, preporučene od strane BMW-a. Hofmann uređaj koristi savremeni integrisani video sistem sa četiri laserske kamere visoke rezolucije. Ovaj uređaj uz podršku konvencionalnih senzora montiranih na točku neprekidno mere poziciju i orijentaciju svakog točka ponasob. Operater sagledava stvarne i referentne vrednosti i na osnovu toga podešava ugao vaših točkova. Nakon izvršene reglaže dobijate odštampan izveštaj o kompletnom stanju trapa vašeg omiljenog četvorotočkaša.
Centriranje trapa se preporučuje nakon bilo kakvog rada na trapu kao što je zamena opruga, amortizera, spona, oscilirajućih ramena, letve volana.
Kada treba proveriti trap? Ono što je svim vozačima važno da znaju jeste optimalni period kada trap na vašem automobilu treba proveriti, a to je na svakih 15-20.000 pređenih kilometara ili posle bilo kakve intervencije na samom trapu, odnosno zamene bitnih delova oslanjanja, poput amortizera, kugli i i drugih delova koje smo već naveli.
Naravno, zavisno od eksploatacije vozila može se javiti još nekoliko simptoma koji ukazuju da je vreme za proveru trapa. Recimo, nije retkost da vozači pređu preko veće udarne rupe ili ivičnjaka, pa im se od siline udara rašteluje trap. Dešava se i da se zbog udara iskrivi i sam upravljač. Mnogi od njih reše da zanemare ovaj problem, nastavljajući tako da voze. Ipak, usled udara, geometrija trapa se može poremetiti, tj. trap će biti van ose, što može biti priličan problem ukoliko se na vreme ne reši.
Nažalost, većina vozača najčešće dolazi na proveru trapa u poodmakloj fazi kada automobil počne da „vuče“ u stranu ili kada ustanove da su se gume potrošile po unutrašnjoj strani gazeće površine, što između ostalog, ukazuje i na to da je raštelovan.
ZA VIŠE INFORMACIJA POZOVITE NAS TELEFONOM NA 032 538 2488 ILI 066 800 2002.