

Njegovo drugo ime je – Snaga. Njegovo veličanstvo – BMW. Ljubitelji ovog bavarskog lepotana znaju o čemu pričamo.
Pa da počnemo.
Iako su njihovi motori najbliži savršenstvu, skraćenica BMW ne predstavlja „Best Motors in the World“, ona zapravo znači „Bayerische Motoren Werke“. Tajna njihovog uspeha leži u konstantnoj težnji ka kvalitetu i savršenstvu. Svoju proizvodnju, za razliku od drugih proizvođača, u početku je usmerena ka proizvodnji motora. Kompaniju je osnovao, sada već davne 1913. godine, Karl Friedrich Rapp.
Kompanija „Rapp-Motorenwerke“, koja će kasnije promeniti naziv u BMW, fokusirala se pre svega na avio motore, zbog ogromne tražnje tokom Prvog svetskog rata. Uprskos uspehu, Rapp nije uspeo da proda svoj udeo u kompaniji, usled neželjenih vibracija koje su motori proizvodili. Prvih godina novo-nastala kompanija se bavila sklapanjem V12 avionskih motora za potrebe Austro-Daimler-a, koji je kasnije postao Mercedes-Daimler. Opasna istorija, zar ne?
Usled finansijskih poteškoća, Karl Rapp je podneo ostavku 1916. godine. Austrijska kompanija formirana od strane Franc-Josefa Poppa i Camillio Castiglionia ponovo je lansirala BMW, ubedivši njenog tadašnjeg vlasnika Gustava Ottoa na spajanje. Tako je formiran „Bayerische Flugeug-Werke“ tj. BFW.
Nedugo zatim promeniće svoje ime u BMW, koji će postati sinonim za kvalitetan automobil. Do danas kompanija nije menjala svoj logo. Nakon završetka svetskog rata kompanija se preorijentisala na proizvodnju vazdušnih kočnica za železnička vozila.
BMW počinje proizvodnju motocikala i motora za motocikle posle Prvog svetskog rata pod nazivom BMW Motorrad. Prvi modeli su bili Helios, Flink a zatim i prvi uspešni model R32 sa bokser motorom. Za vreme Drugog svetskog rata proizvodi BMW R75, motocikl sa prikolicom sa strane, korišten u velikoj meri od strane Vermaht-a. 1983. uvode K seriju sa vodeno hlađenim motorima, a početkom '90-ih vazdušno-hlađene boxer motore menjaju sa delimičnim uljanim-hlađenjem.
2004. BMW izbacuje na tržište K1200S Sports Bike sa 167 hp (125 kW), kao iskustvo iz saradnje sa Williams F1 team-om.
U julu 2007. BMW kupuje švedsku Husqvarnu za €93 miliona.
Poslednja decenija BMW-a je donela, pored starih i dobro poznaih, i nekoliko novih modela u klasama koje su nastale kao potreba da se pokrije što veći deo tržišta. Kupci mogu da biraju sve od Minija i Serije 1, pa do Serije 7 ili nekog modela Rolls-Roycea. Ekološki prihvatljiviji automobili su zauzeli značajno mesto, predstavljanjem elektro-modela i3 i i8, a BMW nije zanemario ni motocikle, nekadašnji jedini izvor prihoda. Trenutno se u proizvodnom programu nalaze motocikli podeljeni u više kategorija, od krstarica, preko endura, do sportskih modela.
Trenutni modeli kompanije BMW
Serija 1 je BMW-ov najmanji model, izašao je 2004. u verziji coupe/cabrio (E82/E88) i hatchback (E81/E87).
Serija 3 je model koji je izašao davne 1973 godine pod nazivom E21, zatim slede: E30, E36, E46,E90 iz kojeg su nastali i E91 Touring, E92 Coupé,E93 Cabrio i aktuelni F30.
Serija 5 se pojavljuje prvi put 1972. Do sad je sedam puta obnavljana. Prvi model nosi fabričku oznaku: E12, a slede E28, E34, E39, E60/E61, aktuelni model G30 ili F90 i 5-serije.
Serija 6 je model koji je izašao davne 1976 godine pod nazivom: E9 coupé, da bi tek 2003. izašao aktuelni coupe/cabrio E63/E64. Za 2011. su vec najavljeni modeli F12 coupè i F13 cabrio.
Serija 7 je prvi put izašla 1977. kao naj-luksuzniji BMW-ov automobil. Prvi model je imao oznaku E23 zatim sledi E32, E38, E65/E66 i aktuelni model F01.
Modeli sa oznakom X
X1 je kompaktni SUV koji se proizvodi od 2009. godine.
X3 (E82) je baziran na BMW-ovom modelu E46 serije 3, i prvi put je proizveden 2004.
X5 se proizvodi od 1999. sa fabričkom šifrom E53. Sledi aktuelni model E70.
X6 je napravljen je na osnovi od X5 E70. Početak proizvodnje: 2008.
Modeli sa oznakom M
M3 se prvi put se pojavljuje 1986. i ima oznaku E30 M3, sledi E36 M3 iz 1992 zatim E46 M koji izlazi u dve verzije: coupè i cabrio. Aktuelni modeli imaju oznake E90 M3 limuzina, E92 M3 coupè i E93 M3 cabrio.
M5 je baziran na standardnoj E28 limuzini, izlazi 1984, sa oznakom E28 M5. 1989-e izlazi novi E34 M5, 1998. E39 M5, 2006. E60 M5. Novi BMW M5 F10 predstavljen je javnosti 2011. u Frankfurtu, i krenuo je u prodaju u novembru 2011. Važno je napomenuti da i dalje drži titulu najbržeg svetskog sedana.
M6 izlazi 83’ godine izlazi E24 M635CSi M6. Aktuelni model BMW M6 Coupe (E63/64) se proizvodi od 2005.
X5 M proizvodi se od 2009.
X6 M proizvodi se od 2009.
Z4 je zamena za prethodne BMW Z1, BMW 507, BMW Z8, i BMW Z3 modele. Fabrička oznaka aktuelnog modela je E89.
DATUM OBJAVE: 25/08/2018 / IZVOR: AUTO SERVIS KUM